ΗΛΙΑΣΚΟΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

 

 

ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ

 

ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΕ ΑΥΤΕΣ

 

Οι ειδικές κατηγορίες και οι προϋποθέσεις ένταξης σ' αυτές των Ελλήνων του εξωτερικού και των τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό σύμφωνα με την υπ΄ αριθ. Φ.151/20049/Β6/2007 (ΦΕΚ 272/Β’) όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις με αριθ. Φ.151/33886/Β6/2008 (ΦΕΚ 556/Β΄), Φ.151/34623/Β6/2009 (ΦΕΚ 636/Β΄) και Φ.151/121021/Β6/2009 (ΦΕΚ 2216/Β΄), διόρθωση σφάλματος (ΦΕΚ 2282/Β΄), Φ.151/19155/Β6/2010 (ΦΕΚ 220/Β΄), Φ.151/77347/Β6/2010 (ΦΕΚ 1088/Β΄), Φ.151/41977/Β6/2011 (ΦΕΚ 832/Β΄), Φ.151/64998/Β6/2011 (ΦΕΚ 1307/Β΄) και Φ.151/79076/Β6/2012 (ΦΕΚ 2153/Β΄ και διόρθωση σφάλματος ΦΕΚ 2244/Β΄), Φ.151/61567/Α5/2015 (ΦΕΚ 814/Β’), Φ.151/213895/Α5/2015 (ΦΕΚ 2954/Β’), Φ.151/47149/Α5/2016 (ΦΕΚ 820/Β’ και διόρθωση σφάλματος 1126/Β’), Φ.151/63620/Α5/2016 (ΦΕΚ 1092/Β’),Φ.151/145949/Α5/2016 (ΦΕΚ 2991/Β’), Φ.151/220830/Α5/2016 (ΦΕΚ 4515/Β’), Φ.151/82115/Α5/2017 (ΦΕΚ 1873/Β’) όμοιες αποφάσεις.

 

Σημείωση:

Οι υποψήφιοι όλων των αναφερόμενων κατηγοριών δεν έχουν δικαίωμα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τις διατάξεις αυτές αν έχουν ήδη εισαχθεί με τις εν λόγω ειδικές κατηγορίες κι έχουν αποκτήσει πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας.

 

 

  • 1η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 

ΤΕΚΝΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚOΥ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

 

Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας οι οποίοι έχουν αποκτήσει απολυτήριο Ελληνικού Λυκείου που λειτουργεί στο εσωτερικό ή εξωτερικό, ή ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εσωτερικό εφόσον πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:

 

α)    Ο ένας τουλάχιστον από τους γονείς του υποψηφίου να είναι Έλληνας, να κατοικούσε και να διέμενε μόνιμα στο εξωτερικό τουλάχιστον δύο (2) πλήρη έτη κατά την τελευταία δεκαετία πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης του υποψηφίου για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας.

 

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος είναι ορφανός και από τους δύο γονείς ισχύουν μόνο οι προϋποθέσεις του εδαφίου β΄ που ακολουθεί.

 

β)    Ο υποψήφιος να έχει αποκτήσει τίτλο Ελληνικού Λυκείου, με πλήρη φοίτηση στις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Ελληνικό Λύκειο που λειτουργεί στο εξωτερικό ή σε τέσσερις (4) τουλάχιστον τάξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Ελληνικό ή αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό.

 

γ)    Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται και τα τέκνα Ελλήνων του Εξωτερικού που κατέχουν απο­λυτήριο Λυκείου της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Κύπρο και έχουν πλήρη φοίτηση σε τουλάχιστον τέσσερις (4) τάξεις Β/θμιας Εκπ/σης σε ξένο ή ελληνικό σχολείο που λειτουργεί στο Εξωτερικό.

 

Στην ειδική αυτή κατηγορία εντάσσονται και οι Έλληνες που αποκτούν απολυτήριο από το Λύκειο του Ιερού Κοινού του Πανάγιου Τάφου Ιεροσολύμων μετά από πλήρη φοίτηση σ’ όλες τις τάξεις του Λυκείου αυτού και εφόσον έχουν φοιτήσει και στην τελευταία τουλάχιστον τάξη του οικείου Γυμνασίου της Πατριαρχικής Σχολής Σιών. Για τους υποψηφίους της περίπτωσης αυτής δεν απαιτείται η προϋπόθεση α΄.

 

Στην ειδική αυτή κατηγορία δεν μπορούν να υπαχθούν οι απόφοιτοι ελληνικών λυκείων τέκνα Ελλήνων υπαλλήλων αποσπασμένων σε ελληνικές δημόσιες υπηρεσίες στο εξωτερικό ή σε διεθνείς οργανισμούς στους οποίους μετέχει και η Ελλάδα, οι οποίοι αποτελούν ξεχωριστή ειδική κατηγορία έστω κι αν πληρούν τις προϋποθέσεις της Κατηγορίας (1).

 

 

  • 2η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 

ΤΕΚΝΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΩΝ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ Η΄ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ, ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ  ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

 

Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας οι οποίοι έχουν αποκτήσει απολυτήριο Ελληνικού Λυκείου που λειτουργεί στο εσωτερικό ή εξωτερικό, ή αντίστοιχου ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εσωτερικό, εφόσον πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:

 

α)    Ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να είναι Έλληνας υπάλληλος και να αποσπάσθηκε σε  Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στο εξωτερικό ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα,  τουλάχιστον για δύο (2) πλήρη ημερολογιακά έτη, τα οποία πρέπει να συμπληρώνονται μέχρι το τέλος του έτους αποφοίτησης για τις περιπτώσεις των υποψηφίων που οι γονείς τους αποσπώνται κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου.

 

β)    Ο υποψήφιος να έχει αποκτήσει τίτλο Ελληνικού Λυκείου, με πλήρη φοίτηση στις δύο (2) τελευταίες τάξεις του Λυκείου σε Ελληνικό Λύκειο που λειτουργεί στο εξωτερικό ή σε τρεις (3) τουλάχιστον τάξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ελληνικό ή αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια της απόσπασης του γονέα του.

 

Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται και οι υποψήφιοι απόφοιτοι Ελληνικού Λυκείου, που λειτουργεί στο εξωτερικό, οι οποίοι φοίτησαν στις δύο τελευταίες τάξεις στο Λύκειο του εξωτερικού ως μαθητές - αθλητές, που συμμετείχαν σε στάδιο προετοιμασίας με την προολυμπιακή ομάδα της Ελλάδας  σε προπονητικά κέντρα του εξωτερικού.

 

 

  • 3η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 

ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ  ΞΕΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ Ή ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ (ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΧΩΡΑΣ-ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ)

 

Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι που έχουν αποκτήσει απολυτήριο ξένου Λυκείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

 

α)    Ο  υποψήφιος να έχει φοιτήσει με πλήρη φοίτηση τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε ξένο Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην περίπτωση αυτή, ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να κατοικούσε και να διέμενε μόνιμα στη χώρα φοίτησης του υποψηφίου τουλάχιστον δύο (2) χρόνια κατά την τελευταία πενταετία (5), πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το Λύκειο.

 

β)    Σε περίπτωση που ο υποψήφιος είναι τέκνο Έλληνα υπαλλήλου που αποσπάται σε  Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στο εξωτερικό ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, καθώς και στα Ευρωπαϊκά Σχολεία του εξωτερικού, ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει φοιτήσει, με πλήρη φοίτη­ση, τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε ξένο Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά τη διάρκεια της απόσπασης του γονέα του. Σε περίπτωση που ο γονέας του υποψηφίου αποσπάται  καθυστερημένα και για υπηρεσιακούς λόγους, σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στο εξωτερικό ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, καθώς και στα Ευρωπαϊκά Σχολεία του εξωτερικού, η απόσπαση του γονέα και επομένως η κατοικία και διαμονή του, πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον για δύο (2) πλήρη ημερολογιακά έτη, τα οποία πρέπει να συμπληρώνονται  μέχρι το τέλος του έτους αποφοίτησης του υποψηφίου.

 

γ)    Στην ίδια κατηγορία υπάγεται ο υποψήφιος που είναι κάτοχος απολυτηρίου ξένου Λυκείου που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με πλήρη φοίτηση στην τελευταία τάξη και σε τέσσερις (4) τουλάχιστον τάξεις Β/θμιας Εκπ/σης σε ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό . Στην περίπτωση αυτή, ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να κατοικούσε και να διέμενε μόνιμα στη χώρα φοίτησης του υποψηφίου τουλάχιστον δύο (2) χρόνια κατά την τελευταία πενταετία (5) πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το Λύκειο.

 

δ)    Στην ίδια κατηγορία υπάγεται ο υποψήφιος, που είναι κάτοχος απολυτηρίου ξένου Λυκείου που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει φοιτήσει, μετά από χορήγηση υποτροφίας ως οικότροφος, τουλάχιστον στις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Λύκειο  ή σε άλλο αντίστοιχο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό. Η υποτροφία θα πρέπει να έχει χορηγηθεί στον υποψήφιο από εκπαιδευτική αρχή ή επίσημο φορέα της αλλοδαπής, μέσω συμμετοχής  του σε διαγωνιστική διαδικασία.  Για τους υποψηφίους της περίπτωσης αυτής δεν απαιτείται η προϋπόθεση της κατοικίας και μόνιμης διαμονής του γονέα.

ε)    Στην ίδια κατηγορία υπάγεται ο υποψήφιος που είναι κάτοχος  απολυτηρίου ξένου σχολείου που λειτουργεί στην ημεδαπή και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει πλήρη φοίτηση σε πέντε (5) τάξεις Β/θμιας Εκπαίδευσης σε ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό με διάρκεια κατοικίας και μόνιμης διαμονής στο εξωτερικό, του ενός τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου, τουλάχιστον δύο (2) πλήρη ημερολογιακά έτη κατά τη διάρκεια της πενταετούς φοίτησής του. Το ξένο σχολείο στην ημεδαπή θα πρέπει να ακολουθεί ξένο πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις λειτουργίας, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

 

Για όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις των εδαφίων α-ε, πρέπει να ισχύουν και οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

 

1. Η φοίτηση για την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων θεωρείται πλήρης, όταν ο μαθητής παρακολούθησε τα μαθήματα από την έναρξη του διδακτικού έτους και καθ’ όλη τη διάρκειά του.

2. Η φοίτηση θεωρείται πλήρης όταν ο μαθητής έκανε εγγραφή το αργότερο μέχρι τις 31 Οκτωβρίου και για  τις χώρες της Ν. Αφρικής, της Αυστραλίας και της Λατινικής Αμερικής όταν ο μαθητής έχει κάνει εγγραφή μέχρι τέλος Φεβρουαρίου.

3. Για τα τέκνα Ελλήνων υπαλλήλων αποσπασμένων σε Ελληνικές Δημόσιες Υπηρεσίες στο εξωτερικό ή σε Διεθνείς Οργανισμούς, στους οποίους μετέχει και η Ελλάδα, καθώς και στα Ευρωπαϊκά Σχολεία του εξωτερικού πλήρης φοίτηση θεωρείται και στις περιπτώσεις που ο μαθητής έκανε εγγραφή στην αντίστοιχη τάξη το αργότερο μέχρι 30 Νοεμβρίου λόγω καθυστέρησης απόσπασης ή τοποθέτησης των γονέων, με την προϋπόθεση ότι η καθυστέρηση απόσπασης και τοποθέτησης των γονέων οφείλεται μόνο σε υπηρεσιακούς λόγους και όχι σε δική τους υπαιτιότητα.

4. Ο τίτλος του ξένου Λυκείου ή του αντίστοιχου ξένου σχολείου αποφοίτησης του υποψηφίου να του παρέχει τη δυ­νατότητα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια της χώρας της οποίας το πρόγραμμα σπουδών  ακολουθεί το σχολείο αποφοίτησης. Προϋπόθεση για την ένταξη στην ειδική κατηγορία της παρούσας παραγράφου είναι ο υποψήφιος να μην έχει αποκτήσει και απολυτήριο ελληνικού λυκείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου που λειτουργεί στην Ελλάδα, πριν την απόκτηση του ξένου απο­λυτηρίου από ξένο Λύκειο στο εξωτερικό. Η προϋπόθεση αυτή δεν ισχύει για την περίπτωση υποψηφίου που πληροί τις προϋποθέσεις του εδαφίου ε.

 

 

  • 4η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 

ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ (ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)

 

Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι που έχουν αποκτήσει απολυτήριο Κυπριακού Λυκείου ή ξένου σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί στην Κύπρο και ακολουθεί το πρόγραμμα σπουδών της Κυπριακής Δημοκρατίας, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

 

α)    Ο  υποψήφιος να έχει φοιτήσει με πλήρη φοίτηση τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Κυπριακό Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στην Κύπρο και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών της Κυπριακής Δημοκρατίας. Στην περίπτωση αυτή, ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να κατοικούσε και να διέμενε μόνιμα στην Κύπρο τουλάχιστον δύο (2) χρόνια κατά την τελευταία πενταετία (5), πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το Λύκειο.

 

β)    Σε περίπτωση που ο υποψήφιος είναι τέκνο Έλληνα υπαλλήλου που αποσπάται σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στην Κύπρο ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει φοιτήσει, με πλήρη φοίτη­ση, τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Κυπριακό Λύκειο ή ξένο σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί στην Κύπρο και ακολουθεί το πρόγραμμα σπουδών της Κυπριακής Δημοκρατίας, κατά τη διάρκεια της απόσπασης του γονέα του. Σε περίπτωση που ο γονέας του υποψηφίου αποσπάται καθυστερημένα και για υπηρεσιακούς λόγους, σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στην Κύπρο ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, η απόσπαση του γονέα και επομένως η κατοικία και διαμονή του στην Κύπρο, πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον για δύο (2) πλήρη ημερολογιακά έτη, τα οποία πρέπει να συμπληρώνονται  μέχρι το τέλος του έτους αποφοίτησης του υποψηφίου.

 

Για όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις των εδαφίων α-β,πρέπει να ισχύουν και οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

 

1. Η φοίτηση για την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων θεωρείται πλήρης, όταν ο μαθητής παρακολούθησε τα μαθήματα από την έναρξη του διδακτικού έτους και καθ’ όλη τη διάρκειά του.

2. Η φοίτηση θεωρείται πλήρης όταν ο μαθητής έκανε εγγραφή το αργότερο μέχρι τις 31 Οκτωβρίου. Για τα τέκνα Ελλήνων υπαλλήλων αποσπασμένων σε Ελληνικές Δημόσιες Υπηρεσίες στην Κύπρο ή σε Διεθνείς Οργανισμούς, στους οποίους μετέχει και η Ελλάδα, πλήρης φοίτηση θεωρείται και στις περιπτώσεις που ο μαθητής έκανε εγγραφή στην αντίστοιχη τάξη το αργότερο μέχρι 30 Νοεμβρίου λόγω καθυστέρησης απόσπασης ή τοποθέτησης των γονέων, με την προϋπόθεση ότι η καθυστέρηση απόσπασης και τοποθέτησης των γονέων οφείλεται μόνο σε υπηρεσιακούς λόγους και όχι σε δική τους υπαιτιότητα.

3. Ο τίτλος του Λυκείου αποφοίτησης  του υποψηφίου να του παρέχει τη δυ­νατότητα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια της Κύπρου. Προϋπόθεση για την ένταξη στην ειδική κατηγορία της παρούσας παραγράφου είναι ο υποψήφιος να μην έχει αποκτήσει και απολυτήριο ελληνικού λυκείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου που λειτουργεί στην Ελλάδα, πριν την απόκτηση του ξένου απο­λυτηρίου από ξένο Λύκειο στο εξωτερικό.

 

 

  • 5η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 

ΕΛΛΗΝΕΣ  ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ  ΞΕΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ Ή ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ (ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΧΩΡΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ)

 

Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι που έχουν αποκτήσει απολυτήριο ξένου Λυκείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

 

α)    Ο  υποψήφιος να έχει φοιτήσει με πλήρη φοίτηση τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε ξένο Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος  της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην περίπτωση αυτή, ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να κατοικούσε και να διέμενε μόνιμα στη χώρα φοίτησης του υποψηφίου τουλάχιστον δύο (2) χρόνια κατά την τελευταία πενταετία (5), πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το Λύκειο.

 

β)    Σε περίπτωση που ο υποψήφιος είναι τέκνο Έλληνα υπαλλήλου που αποσπάται σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στο εξωτερικό ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, καθώς και στα Ευρωπαϊκά Σχολεία του εξωτερικού, ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει φοιτήσει, με πλήρη φοίτη­ση, τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε ξένο Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά τη διάρκεια της απόσπασης του γονέα του. Σε περίπτωση που ο γονέας του υποψηφίου αποσπάται καθυστερημένα και για υπηρεσιακούς λόγους, σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στο εξωτερικό ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, καθώς και στα Ευρωπαϊκά Σχολεία του εξωτερικού, η απόσπαση του γονέα και επομένως η κατοικία και διαμονή του, πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον για δύο (2) πλήρη ημερολογιακά έτη, τα οποία πρέπει να συμπληρώνονται  μέχρι το τέλος του έτους αποφοίτησης του υποψηφίου.

 

γ)    Στην ίδια κατηγορία υπάγεται ο υποψήφιος που είναι κάτοχος απολυτηρίου ξένου Λυκείου που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με πλήρη φοίτηση στην τελευταία τάξη και σε τέσσερις (4) τουλάχιστον τάξεις Β/θμιας Εκπ/σης σε ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό. Στην περίπτωση αυτή, ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να κατοικούσε και να διέμενε μόνιμα στη χώρα φοίτησης του υποψηφίου τουλάχιστον δύο (2) χρόνια κατά την τελευταία πενταετία (5) πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το Λύκειο.

 

δ)    Στην ίδια κατηγορία υπάγεται ο υποψήφιος, που είναι κάτοχος απολυτηρίου ξένου Λυκείου που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι  μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει φοιτήσει, μετά από χορήγηση υποτροφίας ως οικότροφος, τουλάχιστον στις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Λύκειο  ή σε άλλο αντίστοιχο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό. Η υποτροφία θα πρέπει να έχει χορηγηθεί στον υποψήφιο από εκπαιδευτική αρχή ή επίσημο φορέα της αλλοδαπής, μέσω συμμετοχής  του σε διαγωνιστική διαδικασία.  Για τους υποψηφίους της περίπτωσης αυτής δεν απαιτείται η προϋπόθεση της κατοικίας και μόνιμης διαμονής του γονέα.

 

ε)    Στην ίδια κατηγορία υπάγεται ο υποψήφιος που είναι κάτοχος  απολυτηρίου ξένου σχολείου που λειτουργεί στην ημεδαπή και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει πλήρη φοίτηση σε πέντε (5) τάξεις Β/θμιας Εκπαίδευσης σε ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό με διάρκεια κατοικίας και μόνιμης διαμονής στο εξωτερικό, του ενός τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου, τουλάχιστον δύο (2) πλήρη ημερολογιακά έτη κατά τη διάρκεια της πενταετούς φοίτησής του. Το ξένο σχολείο στην ημεδαπή θα πρέπει να ακολουθεί ξένο πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις λειτουργίας, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

 

Για όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις των εδαφίων α-ε, πρέπει να ισχύουν και οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

 

1. Η φοίτηση για την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων θεωρείται πλήρης, όταν ο μαθητής παρακολούθησε τα μαθήματα από την έναρξη του διδακτικού έτους και καθ’ όλη τη διάρκειά του.

2. Η φοίτηση θεωρείται πλήρης όταν ο μαθητής έκανε εγγραφή το αργότερο μέχρι τις 31 Οκτωβρίου και για  τις χώρες της Ν. Αφρικής, της Αυστραλίας και της Λατινικής Αμερικής όταν ο μαθητής έχει κάνει εγγραφή μέχρι τέλος Φεβρουαρίου.

3. Για τα τέκνα Ελλήνων υπαλλήλων αποσπασμένων σε Ελληνικές Δημόσιες Υπηρεσίες στην Κύπρο ή σε Διεθνείς Οργανισμούς, στους οποίους μετέχει και η Ελλάδα, πλήρης φοίτηση θεωρείται και στις περιπτώσεις που ο μαθητής έκανε εγγραφή στην αντίστοιχη τάξη το αργότερο μέχρι 30 Νοεμβρίου λόγω καθυστέρησης απόσπασης ή τοποθέτησης γονέων, με την προϋπόθεση ότι η καθυστέρηση απόσπασης και τοποθέτησης των γονέων οφείλεται μόνο σε υπηρεσιακούς λόγους και όχι σε δική τους υπαιτιότητα.

4. Ο τίτλος του ξένου Λυκείου ή του αντίστοιχου ξένου σχολείου αποφοίτησης του υποψηφίου να του παρέχει τη δυ­νατότητα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια της χώρας της οποίας το πρόγραμμα σπουδών  ακολουθεί το σχολείο αποφοίτησης. Προϋπόθεση για την ένταξη στην ειδική κατηγορία της παρούσας παραγράφου είναι ο υποψήφιος να μην έχει αποκτήσει και απολυτήριο ελληνικού λυκείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου που λειτουργεί στην Ελλάδα, πριν την απόκτηση του ξένου απο­λυτηρίου από ξένο Λύκειο στο εξωτερικό. Η προϋπόθεση αυτή δεν ισχύει για την περίπτωση υποψηφίου που πληροί τις προϋποθέσεις του εδαφίου ε.

 

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ 3, 4 & 5

 

1. Δεν γίνονται δεκτές οι περιπτώσεις υποψηφίων που κατά το ίδιο σχολικό ή ημερολογιακό έτος έχουν φοιτήσει σε δύο τάξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

2. Οι τίτλοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν αποκτηθεί δι΄ αλληλογραφίας δεν γίνονται δεκτοί.

3. Οι κάτοχοι τίτλων Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Κατάρτισης της αλλοδαπής με βεβαίωση ισοτιμίας από Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (πρώην Ο.Ε.Ε.Κ) που έχουν δικαίωμα εισαγωγής μόνο στις Ανώτερες Σχολές της χώρας αποφοίτησής τους, μπορούν να είναι υποψήφιοι για εισαγω­γή στα Τ.Ε.Ι., στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στην ΑΣΤΕ.

 

 

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

 

Η επιλογή των υποψηφίων που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες 1 και 2:

 

Οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών 1 & 2 για να αποκτήσουν δικαίωμα επιλογής στις σχολές και στα τμήματα των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, σχολές Υπαξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων, σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, ΤΕΙ, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης για τις οποίες δήλωσαν προτίμηση, απαιτείται να λάβουν μέρος σε γραπτές εξετάσεις στα μαθήματα μιας από τις εξής τρεις ομάδες προσανατολισμού:

 

  • ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ:

 

(1)   ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

(2)   ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

(3)   ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

 

Οι Σχολές, τα Τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων στα οποία έχουν πρόσβαση οι υποψήφιοι τω ειδικών κατηγοριών Ελλήνων του εξωτερικού  κατατάσσονται σε τέσσερα (4) Επιστημονικά Πεδία, που ορίζονται ως εξής:

 

  • ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ:

 

(1ο) Επιστ. Πεδίο:       Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες

(2ο) Επιστ. Πεδίο:       Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες

(3ο) Επιστ. Πεδίο:       Επιστήμες Υγείας και Ζωής

(4ο) Επιστ. Πεδίο:       Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική

Οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών 1 & 2 καταθέτουν δήλωση προτίμησης (Μηχανογραφικό Δελτίο) για δύο (2) κατά ανώτατο όριο Επιστημονικά Πεδία.

 

Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε ένα (1) μόνο Επιστημονικό Πεδίο, εξετάζονται σε τέσσερα (4) μαθήματα, ενώ όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε δύο (2) Επιστημονικά Πεδία, εξετάζονται και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα, το οποίο μπορεί να είναι Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού.

 

Οι ως άνω υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους παρακάτω εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας όπως αυτοί καθορίζονται στο κεφάλαιο που ακολουθεί.

 

Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου, θα υπολογίζονται τα τέσσερα (4) μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

 

Πιο συγκεκριμένα:

 

  • Ομάδα Προσανατολισμού: ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

 

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

 

  • Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού
  • Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού
  • Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

 

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:

α)    στα Λατινικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο (1ο) Επιστημονικό Πεδίο

β)    στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο (3ο) Επιστημονικό Πεδίο

 

Υπενθύμιση:

Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.

 

 

  • Ομάδα Προσανατολισμού: ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

 

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

 

  • Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού
  • Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού
  • Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

 

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:

α)    στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο (2ο) Επιστημονικό Πεδίο

β)    στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο (3ο) Επιστημονικό Πεδίο

 

Υπενθύμιση:

Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.

 

 

  Ομάδα Προσανατολισμού: ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

 

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

 

1. Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού

2. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) Ομάδας Προσανατολισμού

3. Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

 

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:

α)    στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο (3ο) Επιστημονικό Πεδίο

β)    στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο (4ο) Επιστημονικό Πεδίο.

 

Υπενθύμιση:

Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.

 

  1. Η επιλογή των υποψηφίων των ειδικών κατηγοριών 3, 4 και 5:

 

Για τους υποψηφίους των ειδικών κατηγοριών 3, 4 και 5 συνυπολογίζεται ο βαθμός απολυτηρίου τους στην 20βαθμη κλίμακα και η συμμετοχή τους στις γραπτές εξετάσεις στο μάθημα γενικής παιδείας της Γ' τάξης Γενικού Λυκείου "Νεοελληνική Γλώσσα", για να εισαχθούν στις σχολές και στα τμήματα των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης.

 

Προκειμένου να εισαχθούν στις σχολές των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, στις σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και στις σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, εξετάζονται και στα λοιπά μαθήματα μιας από τις τρεις ομάδες της παραγράφου 1 σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται σε αυτή.

 

Οι εξετάσεις όλων των παραπάνω μαθημάτων για όλες τις ειδικές κατηγορίες διενεργούνται στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη το μήνα Σεπτέμβριο και στην ύλη στην οποία εξετάζονται οι μαθητές της Γ' τάξης Γενικών Λυκείων της ημεδαπής στα αντίστοιχα μαθήματα.

 

ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών 1, 2, 3, 4 και 5 που δηλώνουν προτίμηση για τμήματα ή σχολές για τις οποίες απαιτείται εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις για την πρόσβαση αποφοίτων Γενικού Λυκείου στην Ανώτατη Εκπαίδευση, εξετάζονται και στα προβλεπόμενα ειδικά μαθήματα πέρα από τα προβλεπόμενα μαθήματα κατά περίπτωση.

 

ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ:

 

Οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να επιλεγούν στα προγράμματα σπουδών των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ιδρυμάτων θα πρέπει να γνωρίζουν ότι υποψήφιοι μπορεί να είναι ΜΟΝΟ χριστιανοί ορθόδοξοι και ειδικότερα στα προγράμματα Ιερατικών Σπουδών γίνονται δεκτοί ΜΟΝΟ άρρενες υποψήφιοι.

 

ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ:

 

Οι υποψήφιοι όλων των ειδικών κατηγοριών που επιθυμούν την εισαγωγή τους στις Στρατιωτικές Σχολές και στις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, εκτός από τις εξετάσεις στα μαθήματα της παραγράφου 1 του παρόντος, υποβάλλονται και σε προκαταρκτικές εξετάσεις που γίνονται με μέριμνα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης αντίστοιχα. Οι προκαταρκτικές αυτές εξετάσεις είναι υγειονομικές, αθλητικές και ψυχοτεχνικές δοκιμασίες που διενεργούνται σύμφωνα με όσα καθορίζονται από τις προκηρύξεις των ανωτέρω Υπουργείων. Στις εξετάσεις αυτές ο υποψήφιος πρέπει να κριθεί ικανός κατά το έτος υποβολής της υποψηφιότητάς του για να είναι υποψήφιος για επιλογή στις σχολές αυτές.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Οι υποψήφιοι για τις ανωτέρω σχολές θα πρέπει να ενημερώνονται για τον χρόνο και τον τόπο υποβολής της σχετικής αίτησης και των απαιτούμενων πρόσθετων δικαιολογητικών, όπως και για τον χρόνο διεξαγωγής των προκαταρκτικών εξετάσεων, από τις σχετικές προκηρύξεις που εκδίδονται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κατά περίπτωση.

 

Οι οικείες προκηρύξεις διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία και τα Αστυνομικά Τμήματα αντίστοιχα. Περισσότερες πληροφορίες για τις Σχολές αυτές δίνονται:

 

α)    Για τις Στρατιωτικές Σχολές από τα Γραφεία Ενημέρωσης Κοινού Αθήνας (Μεσογείων 227-231) στα τηλέφωνα: για τις σχολές στρατού: 210 6598661 για τις σχολές ναυτικού: 210 6598662 και για τις σχολές αεροπορίας: 210 6598663 και 210 6598664 και Θεσσαλονίκης στα τηλέφωνα: 2310 850060 και 2310 893238, στα κατά τόπους Στρατολογικά Γραφεία, καθώς και στο διαδίκτυο στη διεύθυνση www.geetha.mil.gr.

 

β)    Για τις Σχολές Αστυνομικής Ακαδημίας από τη Δ/νση Αστυνομικού Προσωπικού του στα τηλέφωνα: 210 6977774 και 210 6977327, καθώς και από τα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα.

 

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

 

Η επιλογή των υποψηφίων που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες 1 και 2:

 

α)    Η επιλογή των υποψηφίων που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες 1 και 2  στις σχολές και στα τμήματα των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ, στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, στις σχολές των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, στις σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και στις σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, γίνεται μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων εισακτέων της κάθε κατηγορίας, κατά φθίνουσα σειρά μορίων, τα οποία προκύπτουν ως ακολούθως:

 

1. Ο βαθμός κάθε πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου, πολλαπλασιάζεται με συντελεστή σύμφωνα με τα παρακάτω:

 

Α.    Για τους υποψηφίους Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

 

Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

 

Ομάδα Προσανατολισμού: ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

(1ο) Ε.Π.: ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ, ΝΟΜΙΚΕΣ

& ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

(3ο) Ε.Π.: ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΚΑΙ ΖΩΗΣ

1.

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (Ο.Π.) (1,7)

1.

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (Ο.Π.) (1)

2.

ΙΣΤΟΡΙΑ (Ο.Π.) (1,3)

2.

ΙΣΤΟΡΙΑ (Ο.Π.) (1)

3.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (Γ.Π.) (1)

3.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (Γ.Π.) (1)

4.

ΛΑΤΙΝΙΚΑ (Ο.Π.) (1)

4.

ΒΙΟΛΟΓΙΑ (Γ.Π.) (1)

 

Όπου (Ο.Π.): Ομάδας Προσανατολισμού και

(Γ.Π.): Γενικής Παιδείας

 

Β.    Για τους υποψηφίους Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

 

Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

 

Ομάδα Προσανατολισμού: ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

(2ο) Ε.Π.: ΘΕΤΙΚΕΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

(3ο) Ε.Π.: ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ

1.

ΦΥΣΙΚΗ (Ο.Π.) (1,3)

1.

ΦΥΣΙΚΗ (Ο.Π.) (1)

2.

ΧΗΜΕΙΑ (Ο.Π.) (1)

2.

ΧΗΜΕΙΑ (Ο.Π.) (1,3)

3.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (Γ.Π.) (1)

3.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (Γ.Π.) (1)

4.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Ο.Π.) (1,7)

4.

ΒΙΟΛΟΓΙΑ (Ο.Π.) (1,7)

 

Όπου (Ο.Π.): Ομάδας Προσανατολισμού και (Γ.Π.): Γενικής Παιδείας

 

Γ.    Για τους υποψηφίους Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

 

Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

 

Ομάδα Προσανατολισμού: ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

(3ο) Ε.Π.: ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ

(4ο) Ε.Π.: ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

1.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Ο.Π.) (1)

1.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Ο.Π.) (1,7)

2.

Α.Ε.Π.Π. (Ο.Π.) (1)

2.

Α.Ε.Π.Π. (Ο.Π.) (1)

3.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (Γ.Π.) (1)

3.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (Γ.Π.) (1)

4.

ΒΙΟΛΟΓΙΑ (Γ.Π.) (1)

4.

Α.Ο.Θ. (Ο.Π.) (1,3)

 

Όπου (Ο.Π.): Ομάδας Προσανατολισμού και (Γ.Π.): Γενικής Παιδείας

 

Το άθροισμα των γινομένων, κατά περίπτωση, αποτελεί το σύνολο των μορίων που λαμβάνεται υπόψη για την επιλογή στα αντίστοιχα τμήματα, σχολές και εισαγωγικές κατευθύνσεις του ενός ή των δύο επιστημονικών πεδίων της ομάδας προσανατολισμού που έχει επιλέξει και για τα οποία έχει δηλώσει προτίμηση ο υποψήφιος.

 

ii) Προκειμένου για τμήματα ή σχολές που απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα, το σύνολο των μορίων προκύπτει με την προσθήκη του γινομένου της βαθμολογικής επίδοσης στο ειδικό μάθημα (μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου) με συντελεστή ένα και μισό (1,5) στο σύνολο των μορίων των ανωτέρω περιπτώσεων A, B και Γ της παραγράφου αυτής. Αν τα εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα είναι δύο (2), ως βαθμολογική επίδοση στο ειδικό μάθημα λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος των δύο ειδικών μαθημάτων.

 

iii)   Προκειμένου για την επιλογή στα τμήματα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, στο σύνολο των μορίων της περιπτώσεων Α, Β και Γ της παραγράφου αυτής, που πρέπει να είναι τουλάχιστον τριάντα πέντε (35) μόρια, προστίθενται και τα μόρια που προκύπτουν από το γινόμενο του μέσου όρου του βαθμού στα τρία αγωνίσματα με συντελεστή ένα και μισό (1,5).

 

β)    Οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών 1 και 2 αποκτούν δικαίωμα επιλογής για τις σχολές, τα τμήματα και τις εισαγωγικές κατευθύνσεις των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε, στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, στις σχολές των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, στις σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και στις σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, εφόσον συγκεντρώσουν, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης i, κατά περίπτωση, τουλάχιστον τριάντα πέντε (35) μόρια.

 

Προκειμένου για σχολή ή τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση για την οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα, εκτός της ανωτέρω προϋπόθεσης, απαιτείται να έχει επιτύχει βαθμολογία στο ειδικό μάθημα τουλάχιστον ίση προς το μισό του προβλεπόμενου μέγιστου δυνατού βαθμού. Οι υποψήφιοι για επιλογή σε τμήμα για το οποίο απαιτείται εξέταση σε περισσότερα από ένα ειδικά μαθήματα, πρέπει να συγκεντρώνουν την παραπάνω ελάχιστη βαθμολογία ξεχωριστά στο κάθε ειδικό μάθημα.

 

  1. Η επιλογή των υποψηφίων των ειδικών κατηγοριών 3, 4 και 5:

 

α)    Προκειμένου για την εισαγωγή τους στις σχολές, στα τμήματα και στις εισαγωγικές κατευθύνσεις  των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης με βάση το σύνολο των μορίων που προκύπτει από το άθροισμα των γινομένων του μέσου γενικού βαθμού απόλυσης από το Λύκειο με συντελεστή δύο και μισό (2,5) και της βαθμολογικής τους επίδοσης στο μάθημα γενικής παιδείας της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου "Νεοελληνική Γλώσσα", μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα, με συντελεστή δύο και μισό (2,5). Η αναγωγή στην εικοσάβαθμη κλίμακα του γενικού βαθμού απόλυσης και του βαθμού στο μάθημα "Νεοελληνική Γλώσσα" γίνεται με προσέγγιση δεκάτου.

 

β)    Προκειμένου για τμήματα ή σχολές ή εισαγωγικές κατευθύνσεις των ανωτέρω Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τις οποίες απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα, στο ανωτέρω σύνολο μορίων προστίθενται και τα μόρια που προκύπτουν από το γινόμενο της βαθμολογικής επίδοσης στο ειδικό μάθημα, μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου, με συντελεστή ένα και μισό (1,5). Αν τα εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα είναι δύο (2), ως βαθμολογική επίδοση στο ειδικό μάθημα λαμβάνεται υπόψη o μέσος όρος των δύο ειδικών μαθημάτων. Προκειμένου για την επιλογή στα τμήματα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, στο σύνολο των μορίων του εδαφίου α΄ της παραγράφου αυτής προστίθενται και τα μόρια που προκύπτουν από το γινόμενο του μέσου όρου του βαθμού στα τρία αγωνίσματα με συντελεστή ένα και μισό (1,5).

 

γ)    Προκειμένου για την εισαγωγή τους στις σχολές των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, στις σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και στις σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, η επιλογή τους γίνεται με βάση το σύνολο των μορίων που προκύπτει από τη γραπτή τους εξέταση στα μαθήματα μιας από τις τρεις ομάδες προσανατολισμού του κεφ. Δ΄.

 

δ)    Οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών 3, 4 και 5 αποκτούν δικαίωμα επιλογής για τις σχολές και τα τμήματα επιλογής τους, εφόσον συγκεντρώσουν σύμφωνα με τις διατάξεις των εδαφίων α΄ - γ΄ της παρούσας παραγράφου, κατά περίπτωση:

1. βαθμολογία τουλάχιστον ίση με το μισό της μέγιστης δυνατής βαθμολογίας στο μάθημα γενικής παιδείας Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου " Νεοελληνική Γλώσσα" για όλες τις σχολές και τα τμήματα, εκτός των σχολών ή τμημάτων για τα οποία απαιτείται εξέταση και σε ειδικό μάθημα.

2. Προκειμένου για σχολή ή τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση για την οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα, εκτός της ανωτέρω υπό στοιχείο i προϋπόθεσης, απαιτείται να έχει επιτύχει βαθμολογία στο ειδικό μάθημα τουλάχιστον ίση προς το μισό του προβλεπόμενου μέγιστου δυνατού βαθμού. Οι υποψήφιοι για επιλογή σε τμήμα, για το οποίο απαιτείται εξέταση σε περισσότερα από ένα ειδικά μαθήματα, πρέπει να συγκεντρώνουν την παραπάνω ελάχιστη βαθμολογία ξεχωριστά στο κάθε ειδικό μάθημα.

3. Τριάντα πέντε (35) μόρια για τις σχολές των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, τις σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και τις σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, όπου απαιτείται εξέταση σε όλα τα μαθήματα μιας από τις τρεις ομάδες προσανατολισμού.

 

 

ΙΣΟΒΑΘΜΙΑ

 

Σε περίπτωση ισοβαθμίας κατά την επιλογή των υποψηφίων για όλες τις σχολές, εκτός από αυτές των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, των σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και των σχολών της Αστυνομικής Ακαδημίας:

α)    Αναφορικά με τις ειδικές κατηγορίες 1 και 2, εισάγονται ως υπεράριθμοι στη συγκεκριμένη σχολή ή τμήμα όλοι οι υποψήφιοι που ισοβαθμούν με τον τελευταίο εισαγόμενο στη σχολή ή το τμήμα αυτό.

 

β)    Αναφορικά με τις ειδικές κατηγορίες 3, 4 και 5, εισάγεται αυτός που δήλωσε με προγενέστερη προτίμηση τη συγκεκριμένη σχολή ή τμήμα και, αν υπάρχει και πάλι ισοβαθμία, εισάγεται αυτός που πέτυχε μεγαλύτερη βαθμολογική επίδοση στο μάθημα «Νεοελληνική Γλώσσα». Αν εξακολουθεί να υπάρχει ισοβαθμία, εισάγεται αυτός που έχει μεγαλύτερο βαθμό απολυτηρίου και αν υπάρχει και πάλι ισοβαθμία, εισάγονται ως υπεράριθμοι στη συγκεκριμένη σχολή ή τμήμα όλοι οι υποψήφιοι που ισοβαθμούν στην περίπτωση αυτή.

 

γ)    Σε περίπτωση ισοβαθμίας στην τελευταία θέση εισακτέων στις σχολές των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, στις σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και στις σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, προηγείται αυτός που δήλωσε τη συγκεκριμένη σχολή με προγενέστερη προτίμηση. Αν υπάρχουν και πάλι ισοβαθμούντες, προηγείται αυτός που συγκέντρωσε μεγαλύτερο αριθμό μορίων στο πρώτο από τα αναφερόμενα στο κεφ. Δ΄ μαθήματα της ομάδας που εξετάστηκε. Αν εξακολουθούν να υπάρχουν ισοβαθμούντες, προηγείται αυτός που συγκέντρωσε μεγαλύτερο αριθμό μορίων στο δεύτερο αναφερόμενο μάθημα κ.ο.κ.

 

 

Παραδείγματα υπολογισμού μορίων:

 

  (1ο) Παράδειγμα:

 

Ένας μαθητής της κατηγορίας 1 ή 2, της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών έχει επιλέξει να δώσει Μαθηματικά Προσανατολισμού και έχει γράψει τους εξής βαθμούς:

 

Χημεία (1)                                      18

Φυσική (1,3)                                  19

Έκθεση (1)                                     16

Μαθηματικά (1,7)                         17

 

Τα μόρια που συγκέντρωσε για τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες θα είναι:

 

1x18+1,3x19+1x16+1,7x17=87,6 μόρια

 

 

  (2ο) Παράδειγμα:

 

Ο μαθητής του προηγούμενου παραδείγματος επέλεξε να δώσει και Βιολογία Προσανατολισμού για να έχει πρόσβαση και στις επιστήμες υγείας και ζωής. Για αυτό το πεδίο θα χρησιμοποιηθούν οι βαθμοί:

Χημεία (1,3)                                   18

Φυσική (1)                                     19

Έκθεση (1)                                     16

Βιολογία (1,7)                                19

 

Τα μόρια που συγκέντρωσε για τις επιστήμες υγείας και ζωής θα είναι:

 

1,3x18+1x19+1x16+1,719=90,7 μόρια

 

Ο μαθητής αυτός θα έχει δυνατότητα πρόσβασης στις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες με 87,6 μόρια και στις επιστήμες υγείας και ζωής με 90,7 μόρια.

 

 (3ο) Παράδειγμα:

 

Ένας μαθητής της κατηγορίας 1 ή 2, της ομάδας προσανατολισμού σπουδών οικονομίας και πληροφορικής έχει επιλέξει να δώσει Α.Ο.Θ. και έχει γράψει τους εξής βαθμούς:

 

Προγραμματισμός (1)                   19

ΑΟΘ (1,3)                                      16

Έκθεση (1)                                     15

Μαθηματικά (1,7)                         14

 


Τα μόρια που συγκέντρωσε για τις επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής θα είναι:

 

1x19+1,3x16+1x15+1,7x14=78,6 μόρια

 

  (4ο) Παράδειγμα:

 

Ο μαθητής του προηγούμενου παραδείγματος επέλεξε να δώσει και Βιολογία Γενικής για να έχει πρόσβαση και στις επιστήμες υγείας και ζωής. Για αυτό το πεδίο θα χρησιμοποιηθούν οι βαθμοί:

 

Μαθηματικά (1)                            14

Προγραμματισμός (1)                   19

Έκθεση (1)                                     15

Βιολογία Γενικής (1)                      16

 

Τα μόρια που συγκέντρωσε για τις επιστήμες υγείας και ζωής θα είναι:

 

1x14+1x19+1x15+1x16=64 μόρια

 

Ο μαθητής αυτός θα έχει δυνατότητα πρόσβασης στις επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής με 78,6 μόρια και στις επιστήμες υγείας και ζωής με 64 μόρια.

 

  (5ο) Παράδειγμα:

 

Ένας μαθητής της κατηγορίας 1 ή 2, της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών έχει επιλέξει να δώσει Λατινικά και έχει γράψει τους εξής βαθμούς:

 

Ιστορία (1)                                     18

Λατινικά (1,3)                                17

Έκθεση (1)                                     15

Αρχαία (1,7)                                   15

 

Τα μόρια που συγκέντρωσε για τις ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες θα είναι:

 

1x18+1,3x17+1x15+1,7x15=80,6 μόρια

 

  (6ο) Παράδειγμα:

 

Ο μαθητής του προηγούμενου παραδείγματος επέλεξε να δώσει και Βιολογία Γενικής για να έχει πρόσβαση και στις επιστήμες υγείας και ζωής. Για αυτό το πεδίο θα χρησιμοποιηθούν οι βαθμοί:

 

Ιστορία (1)                                     18

Βιολογία Γενικής (1)                      19

Έκθεση (1)                                     15

Αρχαία (1)                                      15

 

Τα μόρια που συγκέντρωσε για τις επιστήμες υγείας και ζωής θα είναι:

 

1x18+1x19+1x15+1x15=67 μόρια

 

Ο μαθητής αυτός θα έχει δυνατότητα πρόσβασης στις ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες με 80,6 μόρια και στις επιστήμες υγείας και ζωής με 67 μόρια.

 

  (7ο) Παράδειγμα:

 

Ένας μαθητής της κατηγορίας 3 ή 4 ή 5, με βαθμό απολυτηρίου Λυκείου 18, έχει γράψει στην έκθεση βαθμό 15.

 

Τα μόρια που συγκέντρωσε θα είναι:

 

2,5x14+2,5x12=65 μόρια